Memur Kurumlar Ders Notları Haberler Anketler Tarihçe Kitap - Yayınevi Forum İlanlar Dosya İndir Araçlar İletişim Sınav Salonu
Google Grupları
İş İlanlarına abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et
Kullanıcı

Kullanıcı adı:

Şifre :

Şifremi Hatırla
Şifremi unuttum   aktivasyon
Üye ol

KPSS İle İlgili Tüm Gelişme ve Haberler İçin Facebook Sayfamızı Beğeniniz.
 

B O T A Ş

BORU HATLARI İLE PETROL TAŞIMACILIĞI ANONİM ŞİRKETİ

Boru hattı taşımacılığında dönüm noktasıBOTAŞ, Irak petrolünün Ceyhan'a taşınmasını gerçekleştirmek üzere, 15 Ağustos 1974 tarihinde, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı'na (TPAO) Bağlı Ortaklık olarak kurulmuştur. Faaliyetlerini 1995 yılına kadar bu konumda sürdüren BOTAŞ, aynı yıl Kamu İktisati Teşekkülü olarak yeniden yapılandırılmıştır.

Faaliyetlerine boru hattı yoluyla ham petrol taşımacılığı ile başlayan BOTAŞ, 1987 yılından itibaren doğal gaz taşımacılığı ve ticareti ile iş kapsamını genişletmiş;hizmet fonksiyonlarının yanısıra, ticari bir hüviyet de kazanmıştır. 9 Şubat 1990 tarih ve 397 Sayılı, Doğal Gazın Kullanımı ile ilgili Kanun Hükmünde Kararname ile doğal gazın ithali, dağıtımı (şehiriçi dağıtımı hariç), satışı ve fiyatlandırılması hususunda tekel konumuna getirilen BOTAŞ'ın, 2 Mayıs 2001 tarihinde yasalaşan 4646 Sayılı Doğal Gaz Piyasası Kanunu ile bu özeliği sona ermiştir. Artık serbest ticaretin hüküm süreceği Türkiye doğal gaz piyasasında BOTAŞ, yılların tecrübesini de arkasına alarak yeniden yapılanma çalışmalarına hızla başlamıştır.

Hizmetin görünmeyen altyapısı organizasyon

Genel Müdürlük yapılanması Ankara'da bulunan BOTAŞ, sahip olduğu petrol ve doğal gaz sistemini seri ve kaliteli bir şekilde işletmek ve faaliyetlerini müşteri odaklı yürütebilmek amacıyla yurt çapında örgütlenme yoluna gitmiştir. Bu örgütlenme, planlanan petrol ve doğal gaz hatları tamamlandıkça daha da genişleyecektir. BOTAŞ organizasyonel yapılanması petrol ve doğal gaz olmak üzere iki ana başlıkta toplamıştır.

BOTAŞ, yurt dışında yürütülecek projelerde de etkin olarak yer alabilmek düşüncesinden hareketle 1996'da Botaş International Limited'i (BIL) kurmuştur. Aynı doğrultuda, Rus gazını Batı hattı üzerinden taşıyarak Türkiye'ye satan TURUSGAZ şirketinde BOTAŞ'ın % 35 oranında iştiraki bulunmaktadır. İşimiz

Ulusal ve uluslararası arenada petrol taşımacılığı

BOTAŞ, boru hatları yoluyla petrol taşımacılığını, sahip olduğu derin tecrübe ile uluslararası arenaya taşımasını bilmiş, Irak-Türkiye Petrol Boru Hattı (ITP) yoluyla Ceyhan'a akıttığı petrole Hazar petrollerini de ekleyerek Ceyhan'ı Akdeniz'in Basra'sı haline getirme yolunda kararlı adımlarla ilerlemektedir.

Kerkük petrolünü ülkemize taşıyan ve Irak topraklarında 579, Türkiye'de ise 1297 km olmak üzere toplam 1876 km uzunluğunda olan ITP I ve ITP II boru hatlarının yanısıra BOTAŞ, Batman-Dörtyol ve Ceyhan-Kırıkkale arasındaki ham petrol boru hatlarını da işletmektedir. Yılda toplam 80.2 milyon ton taşıma kapasiteli, 2297 km uzunluğunda, değişik çaplardaki petrol boru hatları üzerinden BOTAŞ, kuruluşundan bugüne 6 milyar varilden fazla petrol taşımıştır.

Ceyhan Terminali, sahip olduğu tesisler ile bugün Akdeniz'in en modern ve en büyük petrol terminallerinden birisidir. Ceyhan, ITP hattı için 1,620,000 m³, Ceyhan-Kırıkkale hattı içinse 150,000 m³ olmak üzere toplam 1,770,000 m³ petrol depolama kapasitesine sahiptir. 15.000-300,000 DWT'luk 4 adet tankerin aynı anda yanaşabileceği 1950 metre uzunluğunda bir iskele bulunmaktadır.

Bakü-Tiflis-Ceyhan Ham Petrol Boru Hattı Projesi'nin tamamlanması ile BOTAŞ'ın işlettiği yurt içi petrol boru hatlarının uzunluğu 3368 km'ye, taşıma kapasitesi ise yılda 130.2 Milyon tona ulaşacaktır. enerjide kaynak çeşitlemesi ve...

Doğal gaz

Enerji arz kaynaklarının çeşitlendirilmesi amacıyla 14 Şubat 1986'da eski Sovyetler Birliği ile imzalanan, yılda 6 milyar m³ gaz alımına yönelik anlaşma ile Türkiye, 1987'de doğal gaz kullanmaya başlamıştır. Geçtiğimiz onbeş yıl içinde ekonomimizin hızla büyümesinde doğal gazın yadsınamayack bir katkısı olmuştur ve olmaya da devam etmektedir. 500 milyon m³ ile başlayan doğal gaz tüketimi 2001 yılında 16 milyar m³'e ulaşmıştır. Mevcut talep projeksiyonları, sözkonusu tüketimin 2010 yılında 55 milyar m³, 2020 yılında ise 82 milyar m³'e ulaşacağını göstermektedir.

Doğal gaz ithalinde kaynak çeşitlemesi kapsamında, 1994 yılında Cezayir'den sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) alımına başlanmış, bunu 1999 yılında Nijerya ile yapılan alım anlaşması ve spot alımlar izlemiştir.

BOTAŞ, LNG olarak deniz yoluyla taşınan gazı Marmara Ereğlisi'nde bulunan ve 685,000 m³/saat enjeksiyon kapasitesine sahip Gazlaştırma Terminali'ni işletmeye alarak Ana İletim Hattına gaz enjekte etmektedir.

Hedeflerin büyüklüğü yatırımların da büyüklüğünü beraberinde getirmektedir.

Doğal gazın talep noktalarına ulaştırılması için yapılmış olan yatırım planları adım adım gerçekleştirilmektedir. Bugün Bulgaristan sınırında başlayan ve 1988 yılından bu yana işletilmekte olan 842 km'lik Ana Hattın yanısıra Doğu Anadolu Doğal Gaz Ana İletim Hattı da tamamlanarak, işletmeye alınmıştır. Ana Hat Karadeniz'den gelen Samsun-Ankara Hattı ile Ankara'da birleştirilmiştir. Ege bölgesinde son kullanıcı noktası olarak belirlenen İzmir'e Karacabey üzerinden ulaşan hat ile birlikte Konya'dan da bir bağlantı hattının yapılması ile Batı Anadolu ana iletim şebekesi de tamamlanacaktır. Bununla birlikte Güney ve Güneydoğu Anadolu bölgesini sisteme bağlayacak olan hatların da ihaleleri yapılmıştır. Bu çalışmalar Karadeniz İletim Hatları ile birleştiğinde Türkiye Doğal Gaz Şebeke Ağı tamamlanmış olacak

Avrasya Enerji Köprüsü'nün Temeli;

Bakü-Tiflis-Ceyhan Ham Petrol Boru Hattı Projesi

Sovyetler Birliği'nin dağılması, petrolün endüstriyel anlamda ilk üretildiği yer olan Hazar'ı dünya enerji politikalarının merkezine oturtmuş, uluslararası enerji şirketleri Bölge enerji kaynaklarının çıkarılması için ortaklıklar kurmuş, ardından bu kaynakların gelişmiş ülkelere taşınması gündeme gelmiştir.

Uzun müzakereler sonucu Hazar Petrollerinin dünya pazarlarına ulaştırılması amacıyla Bakü-Tiflis-Ceyhan Ham Petrol Boru Hattı Projesi diğer projeleri geride bırakarak ön plana çıkmıştır.

Yılda 50 milyon ton taşıma kapasiteli Bakü-Tiflis-Ceyhan Ham Petrol Boru Hattı Projesi'nin Temel ve Detay Mühendislik çalışmalarının zamanında ve başarı ile sonuçlandırılmalarının ardından üçüncü ve son aşama olan "Arazi Temin ve İnşaat" aşamasına Eylül 2002 tarihi itibariyle başlanmıştır. Bu aşama ile ilgili olarak gerekli hazırlıklar tamamlanmıştır.

18 Eylül 2002 tarihinde Bakü-Sangachal Terminali'nde düzenlenen bir törenle Bakü-Tiflis-Ceyhan Ham Petrol Boru Hattı Projesi'nin temeli atılmıştır. Bunun hemen ardından 20 Eylül 2002 tarihinde Ankara'da yapılan törenle Bakü-Tiflis-Ceyhan Ham Petrol Boru Hattı Projesi'nin yapım ihalelerini kazanan firmalarla BOTAŞ arasında sözleşmeler imzalanmıştır.

26 Eylül 2002 tarihinde de Ceyhan Terminali'nde Bakü-Tiflis-Ceyhan Ham Petrol Boru Hattı Projesi Türkiye kesiminin temel atma töreni gerçekleştirilmiştir.

Böylelikle, yüzyılın en önemli enerji projelerinden biri olan Bakü-Tiflis-Ceyhan Ham Petrol Boru Hattı Projesi'nin inşaat çalışmaları başlatılmış bulunmaktadır. Türkiye'nin gündemde yerini korumaya çalıştığı "Doğu-Batı Enerji Koridoru"nun önemli bir parçası olan bu Proje'nin hayata geçirilmesi ile Ülkemiz ve Hazar Bölgesi'nin siyasi ve ekonomik refahı ve istikrarı açısından çok büyük bir fırsat yakalanmış ve Ülkemiz enerji stratejisi açısından önemli bir kazanım sağlanmıştır.

Hazar ve Orta Doğu petrol ve gaz kaynaklarının Avrupa'ya taşınması

INOGATE-Türkiye-Yunanistan Doğal Gaz Boru Hattı Projesi

22 Temmuz 1999'da Kiev'de gerçekleşen I. INOGATE (Interstate Oil and Gas Transport to Europe) Zirvesi'nde imzaya açılan Şemsiye Anlaşması'na Türkiye 30 Mart 2000 tarihinde taraf olmuştur. AB, Türkiye ve Yunanistan arasında 7 Temmuz 2000 tarihinde Brüksel'de üçlü bir toplantı gerçekleştirilmiş, Hazar, Ortadoğu ve Güney Akdeniz ülkelerinde üretilen doğal gazın Türkiye üzerinden Yunanistan ve Avrupa'ya iletimi konusu Sonuç Bildirgesi'ne girerek imzalanmıştır. 18 Ocak 2001 tarihinde Yunanistan Doğal Gaz Şirketi DEPA ve BOTAŞ arasında bir İşbirliği Zaptı imzalanmış ve bu kapsamda, Güney Avrupa Gaz Ringi'nin geliştirilmesi ve iki ülkenin gaz sistemlerinin enterkoneksiyonunun gerçekleştirilmesi amacıyla oluşturulan teknik çalışma grubu çalışmalarına başlamıştır.

Uluslararası önemli araştırma kuruluşları ve enerji şirketlerinin yaptığı projeksiyonlara göre Türkiye üzerinden Avrupa'ya artan miktarlarda Hazar ve Ortadoğu gazı taşınacak, 2010'lu yıllardan başlamak üzere özellikle 2020'lerde oldukça büyük miktarlara ulaşacaktır. Bu olgu, Avrupa'ya gaz taşıma stratejisi kapsamında birden fazla açılım üzerinde durulması gerektirmektedir.

Bu kapsamda, diğer bir güzergah üzerinde de çalışmalar başlatılmış durumdadır. Yunanistan Projesi'nin ardından Avrupa'ya açılan ikinci kapımız olma niteliğindeki bu güzergah, Bulgaristan'dan başlayıp Romanya, Macaristan muhtemel güzergahını izleyerek Avusturya'ya ulaşacak, Kıta'ya diğer bir yönden girişimiz olacaktır. Bu kapsamda, Romanya, Bulgaristan ve Avusturya yetkilileri ile Orta Avrupa'ya gaz taşınabilmesi için görüşmeler sürdürülmektedir.

Daha dinamik, daha şeffaf ve rekabetçi bir enerji piyasası oluşturulması amacıyla 2 Mayıs 2001 tarihinde yasalaşan 4646 sayılı Doğal Gaz Piyasası Düzenleme Kanunu ile BOTAŞ'ın doğal gazdaki tekel konumu sona ermektedir. Bu durum BOTAŞ için, çok daha güçlü, çok daha profesyonel ve rekabetçi ortama uygun bir yapılanmanın tesisi için iyi bir vesile olacaktır. BOTAŞ, yeniden yapılanma yönünde hazırlıklarına başlamış bulunmaktadır. Yeni kanuna göre Kuruluş, 2009 yılına kadar piyasa payını %20'ye düşürecek, ithalat haklarını devredecek, ancak mevcut ve planlanan iletim hatları ile işletmeciliğine devam edecektir. Mevcut boru hattı çalışmalarına ve ileriye dönük projeksiyonlara bakıldığında 2009 yılında BOTAŞ yaklaşık mevcut gaz hacmi kadar gazın ithalatını ve ticaretini, mevcut iletim hatlarının üç katı uzunluğundaki boru hatlarının işletmeciliğini yapacaktır. BOTAŞ bütün plan ve programlarını, müşterilerin doğal gazı şeffaf, rekabetçi piyasa koşullarında, uygun fiyattan, sürekli ve kaliteli hizmet ile temin edebilmesi üzerine oluşturmaktadır. Sonuçta kazanan hem devlet, hem de tüketici olacaktır.

VİZYONUMUZ

Türkiye'yi doğal gaz ve petrol alanlarında bir enerji koridoru haline getirirken, ulusal ve uluslararası işbirliği fırsatlarını değerlendiren, dünyada saygın, bölgesinde lider ve sektöründe yönlendirici bir kuruluş olmak.

MİSYONUMUZ

Kendimizi,uluslararası kalite standartları çerçevesinde, verimlilik, bilgi birikimi ve yüksek teknoloji kullanımı ile rekabet avantajı yaratırken, kurumsallaşmış ve finansal açıdan güçlü bir yapı ile ulusal ve uluslararası pazarlara enerji sunmaya adadık.

DEĞERLER:

Değişime ve gelişime açıklık

Çevreye ve insana saygı

Takım çalışmasına olan inanç

Güveninirlik

Şeffaflık

Bütünlük

Dinamizm

STRATEJİK HEDEFLER

Hazar Bölgesi ve Ortadogudaki enerji kaynaklarını Avrupa talebı ıle Birleştirerek değer yaratmak.

Serbest pazar koşullarının oluşumuna katkıda bulunup ,etkin ve bağımsız olarak,doğal gaz ve perol piyasa faaliyetlerinde söz sahibi olmak

Türkiye'ye Dünya maliyetinde enerji sunmak

Müşteri memnuniyetini arttırmak.

Stratejik işbirlikleri oluşturmak.

Yönetimde kalite anlayışını benimseyen ,ortak kültürü paylaşan ,istikrarlı yapıya sahip ,dinamik ve kurumsal bir organizasyon yaratmak.

Çevreye saygı ile, çalışan güvenliğini ön plan da tutmak ve içinde yer alınan toplumun gelişimine katkıda bulunmak.

Çalışan etkinliğini ve memnunıyetini arttırmak.

PERSONEL DURUMU

BOTAŞ bünyesinde yeralan Genel Müdürlük Merkez Teşkilatı, Doğal Gaz İşletmeleri Müdürlüğü, Ceyhan Petrol İşletmeleri Müdürlüğü ve bunlara bağlı işletme müdürlüklerinde, Şubat 2007 sonu itibariyle toplam 2749 personel görev yapmaktadır. Bu miktarın 536'sı 5188 sayılı kanuna göre çalıştırılan güvenlik personelidir.

EĞİTİM FAALİYETLERİ

BOTAŞ, Doğal gaz endüstrisi dalında çalışacak insanları bilgilendirmek amacıyla 5 Ocak 1990 yılından bu yana eğitim faaliyetlerini sürdürmektedir. Eğitim faaliyetleri Performans Yönetimi Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, Doğal Gaz İşletmeleri Direktörlüğü İnsan Kaynakları Müdürlüğü (Eğitim Birimi) tarafından organize edilmektedir. Bu güne kadar kurum dışından 2093, kurum içinden 1398 kişiye eğitim verilmiştir.

Regülatör Atölyesi Eğitim tesislerimiz 2000 m2 açık alan üzerine kuruludur. 3 adet 25 kişilik sınıf, 1 adet laboratuvar, 2 adet açık uygulama alanı, kafeterya ve ofislerden oluşmaktadır. Laboratuvar uygulama ve teorik anlatıma uygun olarak düzenlenmiştir.

Eğitim programları sonunda, katılım ve başarı belgesi verilmektedir.

En az 15 kursiyer ile yapılan müracaatlarda, talep edilen ihtiyaçlara uygun grup eğitim programı hazırlanmaktadır. Ayrıca yerinde Eğitim talepleri de değerlendirilmektedir. Grup eğitimi ve yerinde eğitim başvuruları Genel Müdürlük Performans Yönetimi Daire Başkanlığı'na yapılmakta olup; bireysel başvurular kabul edilmemektedir.

EĞİTİM PROGRAMLARIMIZ:

1. Ölçüm Sistemleri Eğitimi

2. Teknik Emniyet ve Yangınla Mücadele Eğitimi

3. Temel Doğal Gaz Eğitimi

Daha fazla bilgi edinmek için Performans Yönetimi Daire Başkanlığı’na başvuruda bulunabilirsiniz.

Başvuru Adreslerimiz:

Performans Yönetimi Daire Başkanlığı

Bilkent Plaza A-2 Blok 06800 Bilkent/ANKARA

Tel: (312) 297 20 00 Fax: (312) 266 07 33 – 34

Doğal Gaz İşletmeleri Direktörlüğü İnsan Kaynakları Müdürlüğü (Eğitim Birimi)

Eskişehir Yolu 23. Km. Yapracık/ANKARA

Tel: (312) 297 82 82 Fax: (312) 299 83 00

Oy vermek için yetkiniz yok. Lütfen giriş yapınız.
Yorumlar Yorum eklemek için yetkiniz yok. Lütfen giriş yapınız.
kpss şartı var mı_?
arkadaşlar botaş'a girmek içinn kpss şartı var mı_? açıklamada bişi yazmamışlar da..
volkanakilli
2008.12.16 - 14:34
Cevaplama yetkiniz yok.
Yoruma şikayet et

Arkadaşına öner RSS Sitene Ekle

Tüm haklar saklıdır © KPSS.com.tr 2007

kpss , kpsscomtr.com , kpss,